"My name is Greger. Silver Greger."

Pratade med moster för en stund sedan när hon ringde för att fråga omn vi skulle sällskapa upp till betet senare och ta en ridtur ihop. Fick då höra att Greger hittat på en ny (och förhoppningsvis tillfällig) lek.
   Helt plötsligt hade han nämligen börjat stampa och trampa som en galning på backen där han stod utanför fållan. Moster gick tillslut för att se efter vad han gjorde egentligen.
  Han hade då dragit ner mosters schabrak som hängde på tork efter ridturen och stod och trampade ihjäl det frenetiskt.

Agent 007. Med rätt att döda. (Jag måste se till att han slutar se på sådana där våldsamma filmer;))

Så nu är mosters schabrak ganska jordigt, skitigt och grusigt. Det var i alla fall tur att han inte försökte käka upp det också, det skulle mycket väl kunnat hända för han har en förmåga att pilla på allt och smaka en bit. Undersöka det mesta är också spännande och häromdagen höll jag på att få in hela hästen i husvagnen där vi har våra grejer när hästarna är på sommarbete. Jag gick in för att hämta morötterna och känner plötsligt hur hela husvagnen gungar till (och det är inte världens mest hållbara husvagn kan jag garantera) och då står Greger med ena skanken inne i husvagen. Fick honom snabbt att backa ut och vi klarade oss från att välta hela vagnen.

Okej att jag är glad för att det inte är några problem att få in honom i trånga utrymmen (såsom transporter) men han behöver ju inte överdriva....

Kommentarer
Postat av: Myra

Hahaha. Jag gillar Greger. :)

2007-08-19 @ 00:29:37
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Jeanette

Ha ha. Greger är underbar! Jag föreslår en husvagnssemester till Norrland nästa år. Jag lovar att sy matchande WCT-byxor till dig och Greger! :-)

2007-08-21 @ 07:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0