Greger, han kan han

Idag höll jag ridlektion för Linn och under tiden som hon borstade och fixade i ordning honom tog jag in Greger som stod utanför fållan och ville in och bli ompysslad.
   Borstade, gav morötter, kelade lite och körde lite ledarskapsövningar. Släppte sedan ut honom och gav mig iväg till paddocken med Pingu och Linn för lektionen. Kom tillbaka efter femtio minuter en timme och ser Greggan stå utanför fållan där mamma och resten sitter efter att ha fixat grinden i hagen som var under all kritik.

    Jag: - Men Greger då, du har ju redan varit inne. Vi kan ju inte pyssla med dig 24 h om dygnet.
    Mamma: - Hade du haft inne honom redan? Då har han varit inne två gånger nu. Han stod och tjatade så mycket, jag trodde inte du hade haft honom inne.


Hrmmm.. Manipulativ häst jag har. En extremt social manipulativ häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0