Andra gångarten

Fy på mig, jag är så dålig på att uppdatera den här bloggen. Skärpning Sarah (och mammsen...)!

   Idag tog jag hjälp av kusin Pernilla eftersom hon ändå skulle rida Daphne idag (som för övrigt gick som en dröm:D) och vi begav oss till paddocken. Erbjöd Pernilla att prova Greger lite och det gjorde hon när jag ridit klart. Vi TRAVADE idag och han var sååå duktig, när han väl fattade att han skulle trava alltså.:P Måste nog springa lite med honom själv när han har sadeln på sig så att han fattar att han faktiskt FÅR lov att springa även om den ligger på. Knasboll till häst jag har.<3

   för övrigt så har fiende nummer ett, Chacoone flyttat från stallet och likaså Gregers största kärlek Lady..:( Fast han saknar henne nog inte så mycket eftersom stooora halvblodet Margina anlänt till stallet istället. Han är jättekär och hon också. Går och gnäggar och pratar med varandra mest hela tiden.

   Idag var han ckså så jättemysig i stallet som bara Greger kan vara (dock inte alltid men det händer:P) och jag stod och bordtade på honom i evigheter både före och efter ridningen. Det är så kul att borsta på hästarna nu eftersom de är så fina i pälsen, de kan knappast bli blankare.:) Men i alla fall så var Greger på kelhumör, då lägger han huvudet emot min kropp (helst så att min arm ligger över öronen på honom...) och så ska jag stå och krama honom och klappa honom på ganaschen. eller klia honom på bringan, beror på hur humöret är för övrigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0